Ezekben a napokban éjszaka is aszfaltoznak a ZalaZONE járműipari tesztpályán. A nagysebességű oválpálya kivitelezési munkálatai egy speciális géppel történnek. A tökéletesen sima felület kialakításának feltétele a megszakítás nélküli munkavégzés.
12 órás váltott műszakban zajlik az aszfaltozás a készülő ovál pályán. A forró burkolati anyagot ez a géplánc önti a felületre, majd – a magasból drótokkal rögzített – úthengerek gondoskodnak a simításról.



Most a nagy sebességű ovál pálya északi kanyarában történik a kopóréteg beépítése, ami azért fontos, hogy ne legyen benne keresztirányban vágás, és egy ütemben tudják a kanyar elejétől a kanyar végéig felvinni a kopóréteget.
A gépek egy percre sem állnak le, így nem keletkeznek hézagok az aszfalton. Ellenkező esetben a toldások befolyásolnák a tesztelt autók dinamikáját.



A kivitelezők 40 órán keresztül folyamatosan, megszakítás nélkül aszfaltoznak. Az egész ovál pálya mintegy 4600 méter hosszú, a két kanyar 1400-1400 méter, a kanyarok íve 47 fokos. Az aszfaltozást egy speciális gép végzi, amiből a világon összesen kettő van, egy itt Zalaegerszegen.
Amennyiben az időjárás engedi, az aszfaltozási munkák még ebben az évben befejeződnek. Az első – akár 250 kilométer/órás sebességű – tesztek jövő tavasszal indulhatnak a ZalaZONE tesztpályán.
Forrás: Médiacentrum Zalaegerszeg